Decyzja o rebrandingu

Kiedy powinno się wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to specjalistycznie zrobi. Bardzo duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.



W sytuacji rebrandingu logo firmy wytwarza się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest również dosyć sporym kosztem.
W takiej okoliczności należy uprzednio zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej generalnie mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, aby firma miała bardzo dobrze opracowany zamysł tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest takie proste. W pewnych przypadkach to wymaga naprawdę bardzo dużo pracy. Projektowanie logo trzeba zacząć od nowa i to też nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, w pewnych sytuacjach dosłownie nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, jeśli się zmieniły, lub mieć inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest realnie duże.
Polecana strona: zobacz tu.